April 27, 2010

MaSaLaH o MaSaLaH…!!!

Assalamualaikum n hye guys!!!....

Ape kabar kengkawan semua??diharap kowang semuanya sihat2 aje k..hmm diam xdiam skrang ni da nk masuk bln 5 da kan?aiseymen,kiranya da nk dkat sethn la ek aku kt kg ni..cepat jek mase berlalu…mcm bru semalam jek aku smpai kt kg.aduyaii….

Hmm aku nk story mori sal pe ep??hmm sbb byk sgt perkara2 yg berlaku di sekeliling aku. Dan yg plg penting,perkara yg xdjangka….ntahla,aku tataw la.mlas nk bukak pekung di dada..biarkan ia pergi dibawa dek angin yg sepoi2 bahasa..cewaahh..ayat jiwang gitu..muehehee….jgn termuntah sudah la ye kengkawan….Tapi kan,masalah xkan selesai selagi ianya xdiselesaikn.smpai bila kita harus lari dari masalah??masalah ni tetap ada di mana2..anggaplah ianya sebagai ujian dari ALLAH Yang Berkuasa.DIA lg mengetahui.kan2..so,kita sebagai hambaNya tidak boleh menidakkan dan tidak boleh lari dari segala ujian atau masalah. Kalaupun ari ini dpt lari,esk belum tentu kita akn bebas.pasti ketemui jua.mcm pinjam ngan ahlong bkn along,jika kita lari dr mmbyar utang2 mereka,mereka ttp akn mencari kita,hingga ke lubang cacing skalipun.klaupun xdpt kita,keluarga kita ttp jd mangsanya..mintak2 jauh la dr malapeteka sume ni…..amin.

Jika banjir ada pasang surutnya,masakan tidak hujan ada kemaraunya.jika kilat ada ributnya,masakan tidak mendung ada panasnya.jika pahit ada manisnya,masakan tidak penuh ada kosongnya.lagikan org yg berkahwin ada masalahnya,masakan tidak yg masih bercinta.sedangkan kahwin ada cerainya,masakan tidak cerai ada rujuknya.jika lapar ada kenyangnya,masakan tidak kurus ada gemuknya.huhuhu,mcam peribahasa da.eh perumpamaan la..ye ke??ntah la..mana2 pown bole..hehehe..tp betul la kann??

Hmm last but not least,janganlah kita lari dari masalah dan jangan cari masalah..cari masalah pown satu masalah juga tu.jika ada sebarang masalah,sila hubungi kami di talian 0*******.wakaka..cam iklan la pulak.aiseh..sori2.jika ada masalah,selesaikanlah sebaik2nya.pilih jalan yg terbaik utk kita dan org sekeliling kita.fikirkan pasal kita dan org sekeliling kita.jangan terlalu cepat mgalah dan jgn terlalu lemah utk melawan masalah…igt x lagu jika “yakin boleh”???ye kot ni tajuk dia..muehehe..lau salah,arap maafin ya buk..muehehe..so,lagu tu mmg amat bermakna.fikirkan kita boleh melakukannya.selain itu,kita juga hendaklah berfikiran positif dlm menghadapi segala masalah.cari jalan penyelesaian leklok.fikir dimana silapnya,dan apakah cara2 menyelesaikannya.cewaahh,cam karangan bm la plak..

Aku rasa cukup la dulu wat sementara waktu ni..rasanya da byk aku berceloteh psl masalah ni…hmm tp igt,masalah jgn dicari,dan selesaikanlah masalah anda seeloknya.k bye.

Eh,lupe plak nk wish epy besday..hehe..k.k..aku nk wishkan epy belated besday to KAK MIEY yg ke 27 taun n KUA yg ke 18 taun pd 25hb 5.kongsi besday tu kowang..muehehe..btw,I wish both of u hav a nice day,may ALLAH bless u guys n wish both of u gd luck in your life.

k.bye..assalamualaikum…..

5 comments:

Faz Fazrin said...

sabar sahabat ku

Anonymous said...

lKvy michael kors outlet
cRbv Lisseur GHD
eQtr north face outlet store
3nPpy ugg boots uk
8bQjg michael kors purses

Anonymous said...

Hi, finasteride sale - finasteride cost http://www.sweetascanbeehoneyfarm.com/propecia.html, [url=http://www.sweetascanbeehoneyfarm.com/propecia.html]propecia 5mg[/url]

Anonymous said...

9, [url=http://www.lamisilfast24.net/]generic terbinafine [/url] - order terbinafine no prescription - lamisil pills no prescription http://www.lamisilfast24.net/.

atiehilmi.com said...

haahahah~ macam2 masalah tu.. kadang tu kita cuba elak dari berhadapan dengan masalah tapi bila tak de masalah, sunyi la pulak.. kurang berfikir plak otak nih ha..