April 19, 2010

kembali setelah sekian lama menyepikan diri

Assalamualaikum…. Hai…
Sudah lama aku tidak meng’update’kan blog ini kan? Hmm, bukannya aku tak mahu meng’update’kan blog ni,tapi keadaan yang tidak mengizinkan…aish,cam SKEMA la plak taip penuh2 ni…maafla eh,da lma la katekan x meng’update’kan… ampun sesangat weyh…banyak jugak story yg aku nk mori nieyh..kesah idup nieyh..hehe..hope jgn meluat la…blog ni da mcm diari yg ke2…zman skrg kn da maju.dulu kita tulis gne pen,skrg main taip jek..senang2 pown senang..hehehe…
Btw,skun ni aku da xjd grandma sitter..aku da resign..hmm, nape aku resign??ye la,da nenek ksyangan aku da xde,aku kne benti la.aku syg kt nenek aku…mse aku kecik2 dlu,dia yg ngasuh aku..time mak aku pegi keje.sume adik badik aku,dia yg jaga.lgipun dia xde anak.so,dia anggap kita org ni cam ank dia da..dia mmg caring gile.pe yg kitorang nk,we can get.nenek,I really miss u.arghh,aku sedeyh…aku btul2 trasa kehilangan dia.slpas abes blaja ritu,aku xcari kje.aku da ckp ngan mak n adik badik aku yg aku xnk bkeje lg wat sementra waktu ni.blaja pown mlas ag.nex year lam bln 6(2010) bru nk continue studi..aku ckp la aku nk jge nenek aku, n dorang pown ok.ble lg nk blas jasa nenek aku kan..bln 10 taun lpas,aku grad,mmg niat nk bwk 1keluarga aku tgk aku grad.tp nenek aku jatuh dlm tandas kat umah adik dia.waktu tu dia nk pegi umah adik dia yg kitorang pgl PAK CHU yg duk di tganu.so,mak,akak,nenek n anak buah aku xdpt tgk aku grad.yg dtg hnyalah aku,kak long,abg aku dan adik aku.mak aku ckp,nk wat camne kan,da nenek aku sakit.aku ckp la,xpe la..it ok.yg penting nenek slamat.keadaan nenek ok.alhamdulillah dia xde pape,Cuma tulang dia terkehel kt pinggul n ade kesan lebam kt mata.pas grad,aku truskn ngan kje aku jge nenek.aku suka usik nenek.smpaikan mak aku marah kt aku..ye la,ari2 duk usik nenek.hehe.walaupun nenek xdpt tgk aku grad scare live,syukur Alhamdulillah,kptm anto cd video mse grad.so,aku psg la n kasi nenek tgk.dia bangga ngan aku.aku tnjuk video aku..hehe..dia ckp aku makin gemuk.aku ckp bialah..hehe..kitorg slalu gado.gado manje..hehe..pd mlm 21 mac,aku ngan mak aku bru balik dr anto akak aku yg ke3 ke rumahnye.biasenye,dia n anak2 akn blik umah setiap cuti sek.so,mlm tu kitorg anto la dia n ank2 dia blik umah dia sbb esknye ank2 dia nk sek.lpas jek blik,aku simpan tmpt tido aku,mak aku plak da ready nk tido.be4 tido,aku akn pastikn nenek aku tido dlu,tlg selimutkn dia.ble sumenye selesai,bru aku akn tido…tp biasenye aku akn tido lwat.jge nenek smbil tgk tv.mlm tu,lam kul 2 lebey,nenek bgn nk kencing,tp xdpt bgn.aku try angkat dia,tp dia xberdaya.so,aku pgl mak aku suh dia pakaikn pampers tok nenek aku sbb nenek xdpt nk bergerak g toilet.xsmpat mak aku pakaikn pampers,nenek bernyawa ngan kuat.dia mcm lelah.so,aku amekkn air masak n ubat dia.bg dia minum air,tp makin truk.mak aku urutkn dgn minyak tp xberhasil.mak sruh aku gerakkn adik aku sbb nk bawak nenek pegi hospital.keadaan nenek still xbrubah.kitorg trus gerak pegi hospital.mase on da way tu,mata nenek da pejam,tp still lelah..adik aku tgk tgn nenek da pucat.mak suh aku mengucap kat telinga nenek.waktu tu,kitorg mmg tgh sedey…smpai je di hopstal,waktu nk turunkn nenek,nk ltak kt atas katil pesakit tu,nenek da xde..waktu tu aku terkejut sgt.xsangka nenek pegi terlalu awl…aku ade ckp kt nenek,aku nk dia tgk aku pegang segulung ijazah.aku nk dia tgk aku secara live.tp apa yg aku bole buat???ALLAH lebih sygkn dia.sudah takdir dia pergi awal.aku rase seperti semalam aku mandikan dia,usik2 dia…YA ALLAH,aku rindukn mok (nenek.kitorg mmg pgl dia nama ni)..aku rase kehilangan.kehilangan yang amat berharga bagiku.saat ini aku mmg trase dia ada dekat dgn aku…YA ALLAH,tempatknlah nenek aku di tmpat org2 yg KAU sygi,yg KAU kasihi.tmpatknlah dia di syurga..amin.nenek aku mengikuti adik dia yg bongsu.adik dia yg bongsu xsmpai 40 hari meninggal sbb sakit.sblm ini mmg nenek aku ada gtaw yg adiknya(PAK NGAH) srh ikut dia..dia kate dia nk ikut arwah pak ngah.dia mmg slalu ckp dia da nk pegi jauh…tp xsangka mlm tu dia mmg pergi buat selamanya..

Hmm..org kate xelok bersedih, aku skrg ni da xnanes,tp btul2 rase snyi.sbb slalu gado ngan nenek.dia suke sgt minum air manis..hmm skrg da xde da….skrg aku tido awl..sbb aku takot aku nanes.nanes rindukn nenek..aku xsggup..
Skrg ni aku mencuba tok cari kje.tp lau aku kje jauh2,nnti xde org kt umah.tgl mak n adik aku jek..aku risau pape terjdi.aku ade ckp ngan akk aku,yg aku nk kje,tp lau kje,camne ngan mak n adik??so durang ckp la,duk umah la.xpown kje kat area rumah.di daerah kitorg.aku ckp ok.i will try to find job at near place. Tp bape la sgt gaji yg akn aku dpt lau kje kt sni..hmm,xpe la demi mak n adik..member aku ade ckp kt company dia ade job vacancy.tp kt area s.a. hmm..aku terpksa pkir dlu..skrg ni msh fkir lg,nk tlak o accept..tp lau aku pegi kl o slangor,spe yg akn jge mak??alangkah lau k.ngah n ank2 dpt duk ngan mak n adik aku..nti dpt la dia tlg mak…hmm,xpe la.wat mse skrg ni,aku try carik lg kje 0 kt Redland ni..lau xde,juz jd supervisor je la kt restoren mak aku ni..hehe..dpt la income gak…
Skrg ni aku tataw pe plan aku.antra studi o keje..aku btul2 dlm dilema.aku tataw aku nk share pd sape..lau tnye family aku,durang ckp ikut je,mane2 pown bole.lau aku tnye kwn2,hmm tp aku xkn tnye la sbb aku xnk nyusahkn org.ckup la ngan masalah durang tu.xkn la aku nk tmbahkn masalh durang kn?lgpun aku xske share prob aku ngan org.wat malu jek..siyes,aku mmg xske share ngan org.even ngan pemili aku.tp lau prob yg xde kaitan ngan idup aku cam nk tnye soklan pape ke,nk solve soklan yg pening ke,aku tnye la kenkawang n pemili..hehe..lau masalah idup aku xshare la.even ngan awek aku pown aku xcite pe prob aku..aku xnk org piker maslh kite jek…bek kite ckp mende lain kn..tp kali ni aku da tershare ngan kowang.hehe..xpe la kn,skali skalerr…

Aku rase da ckup panjg da aku taip ni..tangn pown da sengal2 da..hehe..ni la kan lau da lupe daratan.almaklum la da lme xmenaip..aku rindu kt 2 org skrg ni..nenek aku n sorang lg kt manusia yg tgal di medan..i syg u…miss u..hehe..alamak,terkua plak kt sni…
Ok la..aku rase ckup dlu wat sementara waktu ni…almaklum la da bersawang kn,so,aku kne la taip panjg2,kasi buang sawang2 nieyh..hehe..last but nop least,thx to u all coz concentrate bace entry aku kali ni.aku minta maaf byk2 coz da lme da update.so sorry guys!!!!..
Ok la,bye.assalamualaikum wbt. C u nex time.

No comments: